Automatyzacja nowym czynnikiem konkurencji

Przedsiębiorstwa w Polsce od niedawna muszą mieć na uwadze nowe czynniki konkurencji. Coraz większą rolę na rynku odgrywa automatyzacja i innowacyjność. Według McKinsey Global Institute firmy, które opierają się na automatyzacji danych mają nawet 23 razy większą szansę na pozyskanie nowego klienta oraz 6-krotną na długoletnią współpracę. Jednak prognozowanie oraz analiza danych nie jest jeszcze częstym rozwiązaniem stosowanym przez polskie przedsiębiorstwa.

Dotychczas dużą rolę w konkurencji odgrywały niskie koszty pracy, jednak eksperci twierdzą, że przyszłość zdecydowanie należy do innowacyjności. Coraz więcej firm korzysta z usług pozycjonowania, przez co coraz trudniej jest ukazać się w pierwszej dziesiątce stron Google.

Przeprowadzone badanie w 2018 roku przez firmę Clouds On Mars „Analityka biznesowa, wyzwania 2018” pokazało, że zarówno analiza danych, jak i programowanie to nadal słabe strony firm, szczególnie mniejszych, które w swojej kadrze nie mają specjalistów, potrafiących sprostać nowym wyzwaniom rynkowym. Z kolei według raportu PwC i The Business Higher Education w 2020 roku już 2,7 mln miejsc pracy będzie opartych na analizie danych, co będzie kluczową umiejętnością przy rekrutacji nowych pracowników. Biorąc pod uwagę powyższe prognozy – przedsiębiorstwa w Polsce muszą nastawić się głównie na nowe technologie.